Post by BurningWicky on Feb 27, 2013 18:28:06 GMT -1
zo als je kan zien als je een thread maakt staan er boven het gedeelte waar je jou berichtje kan typen smilies en weer daar boven zogenaamde tags, omdat deze opties allemaal niet zijn op rs forum zal ik hier uit leggen wat tags zijn en hoe die werken,
dit zijn 4 van de forum tags
alle tags werken het zelfde als je op een tag drukt verschijnt er een kleine code in je post bijv, als je op drukt verschijnt deze kleine code:
dit is de bold tag code dat houd in alles wat je tusse de tag schrijft word dik geschreven op het forum bijv.
als je dan post message drukt krijg je dit:
dit zijn dikke letters
als je op drukt krijg je deze code
alles wat je tussen die italic tags schrijft word in italic font geschreven bijv. :
als je dan "post message drukt" krijg je dit:
dit is italic
de volgende tag is als je daar op drukt verschijnt de volgende code in je post:
als je dan "post message" drukt krijg je dit:
streep er onder
ons forum kent veel van dit soort tags ik zal je nu de meest gangbare uitleggen
alles tussen deze tag word door gestreept
streep er door
alles wat je tussen deze tag schrijgt krijgt een gloed
[glow=red,2,300]krijgt een gloed[/glow]
(deze tag werkt hoogst waarschijnelijk niet op ons forum omdat ik de code in de forum hebt veranderd vanwege het uiterlijk.
alles wat je tussen deze tag schrijft krijgt een schaduw.
[shadow=red,left,300]schaduw[/shadow]
alles wat tussen deze tag word geschreven gaat bewegen
text door elkaar heen
text aan de rechter kant
text in het midden van de post
text aan de linker kant
dit zet een ruler/streep onder of boven iets.
voorbeeld:
met deze tag kun je de letters groter maken, geef de grote op 1,2,3,4,5,6,7 hoe hoger het cijver hoe groter het letter type.
met deze text kin je een ander font er in gooien,
de youtube tag is voor youtube filmpjes op het forum te posten , copieer het filmpjes url/address en plak het er tussen dan verschijnt hij op ons forum voorbeeld:
de tag qoute alles
deze tag is on urls teplaatsen op ons foum maar dat kan al dus hij is overbodig.
wil je een plaatje delen gebruik dan deze tag en plak het address van het plaatje er tussen bijv:
dit is de e-mail tag
de bovenstaande tags zijn de grid tags of raster tag, die verdelen je post in een grid/raster, deze tag is wat ingewikkelder
hier: darkfusion.boards.net/index.cgi?board=clanchat&action=display&thread=20
is een voorbeeld.
je kan ook een combuinatie van tags maken stel je voor je wil en en grotere letter type en een streep er onder zetten dan moet je dus 2 tags gebruiken de om te text groter temaken en de om er een streep onder te zetten,. je moet de tags dan inelkaar zetten zo als dit:
je moet dan wel de grote aanpassen van 2 naar bijv 4 want 2 is standaard grote zo als dit:
en als je dan post message drukt , krijg je dus dit:
grote text en underline/streep er onder
er zijn nog een paar tags maar die zijn niet echt belangrijk of nuttig, ik hoop dat mijn uitleg zo goed is ..
forum smilies
de forum smilies werken makkelijk druk op een smiley en dan krijg je een smiley code in je post bijv:
de forum kent 16 smilies ;D
in je post zien die er zo uit:
vragen?
dit zijn 4 van de forum tags
alle tags werken het zelfde als je op een tag drukt verschijnt er een kleine code in je post bijv, als je op drukt verschijnt deze kleine code:
[b][/b]
dit is de bold tag code dat houd in alles wat je tusse de tag schrijft word dik geschreven op het forum bijv.
[b]dit zijn dikke letters[/b]
als je dan post message drukt krijg je dit:
dit zijn dikke letters
als je op drukt krijg je deze code
[i][/i]
wat de code voor italic font is.alles wat je tussen die italic tags schrijft word in italic font geschreven bijv. :
[i]dit is italic[/i]
als je dan "post message drukt" krijg je dit:
dit is italic
de volgende tag is als je daar op drukt verschijnt de volgende code in je post:
[u][/u]
alles wat je tussen die tags schrijft krijgt een streep er onder bijv:[u]streep er onder[/u]
als je dan "post message" drukt krijg je dit:
streep er onder
ons forum kent veel van dit soort tags ik zal je nu de meest gangbare uitleggen
alles tussen deze tag word door gestreept
alles wat je tussen deze tag schrijgt krijgt een gloed
[glow=red,2,300]krijgt een gloed[/glow]
(deze tag werkt hoogst waarschijnelijk niet op ons forum omdat ik de code in de forum hebt veranderd vanwege het uiterlijk.
alles wat je tussen deze tag schrijft krijgt een schaduw.
[shadow=red,left,300]schaduw[/shadow]
alles wat tussen deze tag word geschreven gaat bewegen
text door elkaar heen
text aan de rechter kant
text in het midden van de post
text aan de linker kant
dit zet een ruler/streep onder of boven iets.
voorbeeld:
met deze tag kun je de letters groter maken, geef de grote op 1,2,3,4,5,6,7 hoe hoger het cijver hoe groter het letter type.
met deze text kin je een ander font er in gooien,
de youtube tag is voor youtube filmpjes op het forum te posten , copieer het filmpjes url/address en plak het er tussen dan verschijnt hij op ons forum voorbeeld:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uuGaqLT-gO4[/youtube]
de tag qoute alles
deze tag is on urls teplaatsen op ons foum maar dat kan al dus hij is overbodig.
wil je een plaatje delen gebruik dan deze tag en plak het address van het plaatje er tussen bijv:
[img]http://images.proboards.com/new/youtube2.png[/img]
druk "post message" dan krijg je dit is de e-mail tag
de bovenstaande tags zijn de grid tags of raster tag, die verdelen je post in een grid/raster, deze tag is wat ingewikkelder
hier: darkfusion.boards.net/index.cgi?board=clanchat&action=display&thread=20
is een voorbeeld.
je kan ook een combuinatie van tags maken stel je voor je wil en en grotere letter type en een streep er onder zetten dan moet je dus 2 tags gebruiken de om te text groter temaken en de om er een streep onder te zetten,. je moet de tags dan inelkaar zetten zo als dit:
[size=2][u]grote text en underline/streep er onder[/u][/size]
je moet dan wel de grote aanpassen van 2 naar bijv 4 want 2 is standaard grote zo als dit:
[size=4][u]grote text en underline/streep er onder[/u][/size]
en als je dan post message drukt , krijg je dus dit:
grote text en underline/streep er onder
er zijn nog een paar tags maar die zijn niet echt belangrijk of nuttig, ik hoop dat mijn uitleg zo goed is ..
forum smilies
de forum smilies werken makkelijk druk op een smiley en dan krijg je een smiley code in je post bijv:
:)
= de forum kent 16 smilies ;D
in je post zien die er zo uit:
:) ;) :D ;D >:( :( :o 8-) ??? ::) :P :-[ :-X :-/ :-* :'(
vragen?